Dagens Pony: Tic Tac Toe

Tic Tac Toe

Twinkle Eye Ponies Second Edition 1986 Year 5

Kom i samma set som: Mimic, Locket, Bright Eyes, Quackers & Speedy

Det kom ut en baby pony till henne också, Baby Tic Tac Toe som tillhör First Tooth setet men den har inte twinkle eye (ingen baby pony kom ut med twinkle eye förövrigt). Kanske pga att en förklaring till hur Twinkle eye ponierna fick sina juveler i ögonen finns att hitta i seriena. De hölls fågna av en elak trollkarl i en gruva där de fick bryta ut juveler. En dag kom Applejack förbi och befriade dem och när de kom ut från grottan såg alla att de hade ögon av juveler. I övrigt förknippas hon med spel men tycks inte ha några magiska egenskaper. Personligen gillar jag Tic Tac Toes färger skarpt. Hon är ganska eftertraktad och svår att hitta i gott skick. En mintig Tic Tac Toe kan rusa upp i rena Mimic priser som annars hör till skaran av ponier som är allra mest eftertraktade och dyraste på markanden.* Vilket givetvis min gjorde som är köpt från ebay med sina tillbehör dock ej sticker. Återigen skiljer UK carden från US carden och återingen såldes dem med puffy stickers i Europa men inga stickers alls i USA.

Borste: Mörkrosa shooting star
Satin ribbon: Turkos


*Det finns dyrare nirvanor förtås men jag räknar inte in dem eftersom att jag enbart fokuserar på Hasbros original collection från Hong Kong och China. 



Jag har inte lyckats hitta något backcard åt henne.



Kommentarer
Postat av: Retrophilia

Älskar färgkombinationen! Har haft henne i min samling men sålde henne för skicket var inte det bästa. Grymt fina ponnys du har! Hur många har du i din samling?

2011-06-17 @ 19:28:07
URL: http://retrophilia.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Tack för en jättebra blogg!



Ett litet tillägg till din förklaring:

Ponnyerna som var fångade i grottan kunde inte ta sig ut när trollkarlen var besegrad, för de hade blivit blinda (eller alltför bländade) i grottan. Applejack sade åt dem att stoppa in juveler i ögonen för att lindra ljuset från världen utanför. :)

2011-06-17 @ 23:23:48
Postat av: Night Flies

Tack det stämmer bra vilket förtäljer historien, jag brukar bara summera väldigt kort och har allt jag skriver i minnet men ska helt klart bli bättre med att kolla upp serierna bättre :)

2011-06-18 @ 10:44:54
URL: http://nightflies.webblogg.se/nightflies
Postat av: mymlplife - Jenny

Det där visste jag inte om twinkle eyes, kul^^ Nån aning om vad avsnittet heter?

2011-06-27 @ 01:21:56
URL: http://mymlplife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0