Rättelser

Förvirringen är stor kring Twinkle Eyes ponisarna second edition. Många samlare vet redan hur det förhåller sig men jag vill ändå försöka reda ut vissa saker som blev lite oklart och även fel i Dagens Pony vad gäller Tic Tac Toe, Mimic och Locket. Jag delar upp det efter hur de såldes i UK och US.


UK 1987

Setet som kom ut där var: Sky Rocket, Fizzy, Tic Tac Toe, Locket, Sweet Stuff (kallades dock Sweetie i UK) och Speedy med puffy stickers.

US 1986

Setet i US: Mimic, Speedy, Birght Eyes, Quackers, Tic Tac Toe och Locket och de kom utan stickers.

Dessa hade givetsvis olika card och i USA var detta set kallad Twinkle-Eyed Ponies istället för Twinkle Eye Ponies som första upplagan hette.

Jag ska även göra ett inlägg och redogöra specifikt vilka variationer av färger på kammar och ribbons som jag upptäckte (skrev om det i föregående inlägg) i boken My Little Pony G1 Collector's Inventory.


Kommentarer
Postat av: Everlasting

Jag kan tyvärr inte uttala mig så mycket om MLP, men jag gillade dem i alla fall när jag var liten.



Men vad roligt att du tycker om min blogg och att det finns fler geeks därute! Min bachelor och masters gjorde jag i Edinburgh så jag kan verkligen ingenting om det svenska universitetssystemet. Till skillnad från dig så läste jag astrofysik redan från början, men jag antar att det är nästan exakt samma sak som fysik med lite astro inslängt på ett hörn, och i mina kretsar hör man talas om Uppsala lite då och då även internationellt. Och om du gillar astro så ska du såklart göra ditt exjobb inom det. Då blir det helt klart roligare vilket gör att det också blir bättre. Är det någon särskilt del inom astro som fascinerar dig? Försök satsa på det i så fall. Själv valde jag det enda projektet av 30 som nämnde mörk materia i titeln. Perfekt!

2011-06-26 @ 14:20:25
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0