Underbart!

Lesden att jag inte hunnit skriva något igår men det har varit så mycket dessutom har jag dragit på mig en förkylning från detta irriterande blåsväder som aldrig tycks ge med sig och ledsen att jag inte dök upp på en heldag i Källparken för att träffa alla men som sagt, jag kände och känner mig fortfarande krasslig. Hur som missade jag naturligtvis inte finalen i Franska Öppna och måste bara säga hur fantastiskt glad jag är att Rafael Nadal tog sig sjätte titel på Roland Garros. Nadal är från Manacor vilket trots allt också är min hemort och som ligger mig allra varmast i mitt hjärta :) Jag minns att jag för drygt 10 år sen knata runt bland husen där vart och vartannat hus har egen tennisbana på grus och tänkte "Vad med tennisbanor, vi måste ju få fram en Björn Borg snart" och sen kom han vår "Rafa". Lite komiskt är det dock att Rafa kommer från ett av de hushållen utan egen tennisbana! Han är än idag en enkel man som bor i ett litet och ganska anspråkslöst hus. Själva är vi också så, miljötänkandet kommer i första hand med ett självförsörjande hushåll som enbart drivs av solceller och egen brunn, naturligtvis måste man vara aktsam med allt man gör men det tycker jag är bra -så bör det vara överallt istället för hur vi här i Sverige slösar med el och vatten utan att tänka efter en enda sekund.



Två ödmjuka och helt underbara spelare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0