Dagens Pony: Baby Tiddley Winks

Baby Tiddley Winks

Lullabye Nursery First Edition 1984 Year 3

Och vad kan då passa som övergång från Hopscotch om inte till Tiddley Winks. En baby pony som ständigt är ute på nya äventyr med Hopscotch, Baby Fifi och många fler. Hennes hår är ljuskänslig och man hittar henne nästan alltid med vitt hår för att hennes rosa hår (kallat Fading Rose) bleknar från rosa till vitt, min har lyckligtvis fortfarande lite rosa kvar men jag förvarar henne långt borta från allt ljus. Hon såldes med playsetet Lullabye Nursery eller "Babyhuset" som kom ut i olika versioner. En med rosa badkar, blå byrå, blått tvättställ med rosa skål och rosa spegel och ett set som istället hade omvända färger dvs: blå spegel, rosa byrå, rosa tvättställ med blå skål och ett blått badkar och det är det setet som jag har. Det verkar även som att de två klossarna med bokstäver kan skilja lite beroende på vilken version det är samt att första USA versionen kom ut med två rosa skålar, blöjpaktet finns också i två olika versioner; den gula som jag har (US version) eller en blå som är Europeisk version. Tiddley Winks kom även ut med Beddy-Bye-Eyes (BBE) dvs med ögon som kunde blinka. Fler Baby Ponier kom ut med BBE i USA där dessa enbart såldes som BBE: Baby Shady, Baby Heart Throb, Baby Lickety Split, Baby Ribbon, Baby Lofty och Baby Gusty. Samma set såldes dock i Europa utan BBE. Personligen gillar jag inte BBE ponierna och vad jag vet att det fler samlare som inte gillar dem och därför inte heller samlar på dem. Andra som också kom ut både original och med BBE är Baby Cuddles med buggyn och Baby Half Note som tillhörde playsetet Dansskolan. Det kom dock 3 st Baby ponier som bara har sålts med BBE och dessa är: Baby Sleepy Pie, Baby Sundance och Baby Frosting.
Som jag nämnt tidigare är Babyhuset ett av mina favorit playset med så mycket vackra små detaljer. I Pony Landet var Babyhuset baby poniernas egna hus förutom de övriga husen som fanns som Paradisgården, Spiltan, Stallet, Dansskolan och Dröm Slottet.

Dröm Slottet ska jag återkomma till senare närmare bestämt nästa helg ska ett stort reportage om de två Dröm Slotts versionerna läggas ut med lite kuriosa från serier också förstås -så missa inte det! :D

Här nedan är en bild på mitt Babyhus med Tiddley Winks -den lilla nallen har ramlat ner under gungan, upptäckte det sen hihi, det var tänkt att han skulle sitta i den. Fler bilder på babyhuset kan ni hitta under kategorin "Playset".



Här nedan följer annons utdrag från 3 st olika broschyrer med Babyhuset, först kom Tiddley Winks original och sedan Tiddley Winks med BBE. Först följer annonsen sedan omslagsbilden på brochyren. Som ni ser så förekommer det även två olika stavningar av hennes namn (både i broschyrer och på mlp sidor) Tiddley eller Tiddly.



Kommentarer
Postat av: Frida

Finaste playsetet ever!

2011-05-28 @ 22:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0