Dagens Pony: Hopscotch

Hopscotch

International My Little Pony "Movie Stars and Friends" 1986

Kom ut i samma set som Gypsy, Honeycomb, Cherries Jubilée, Posey och Snowflake.

Jag minns henne från affären och att så gärna ville ha henne men det blev det inget av med tills jag för en gångs skull hade tur på Tradera. Jag hittade henne hos en säljare som inte var samlare, tittade på bilder och ställde frågor för att sedan chansa och fick hem en superfin Hopscotch i mint skick för nästan inga pengar alls.

I seriena var Hopscotch den lekfulla ponyn som naturligtvis ville hoppa hage med Loving family ponierna eller var ute på upptåg med Baby Tiddly Winks.
Ponier som Hopscotch, som varken har vingar eller horn, kallas earth ponies.

Borste: Ceriserosa fågelborste
Satin Ribbon: Rosa






Kommentarer
Postat av: Retrophilia

Svar: Oj, det var dyrt! Jag köpte min på coop :) Nyinkommet, fanns jordgubb också men den här luktade godare :)

2011-05-27 @ 21:33:51
URL: http://retrophilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0