lite funderingar kring kaninhoppningen

Det stundar inför vårt årsmöte i Uppsala Läns Kaninhoppare men jag ska gå in på lite allmänna funderingar som jag haft på senaste tiden.

Jag tycker alltid det är intressant att lyssna till andras synpunkter, för ju äldre man blir så inser man att ens egna idéer inte alltid är dem bästa och det är alltid intressant at få in nya synpunkter och idéer till verksamheten men utbytet ska givetvis vara ömsesidigt.

Ibland funderar jag på att sluta helt, jag har hållt på med kaninhoppning sedan begynnelsen tider för sporten och känner inte lika stor entusiasm längre, så har jag känt i många år nu men ändå hållt mig kvar även om tiden inte räckt till.

Jag tycker inte att det spelar någon roll om man vart med en månad eller 15 år, allas åsikter är precis lika viktiga men en sak är säkert, erfarenhet väger tungt och det är verkligen jättetråkigt när synpunkter och idéer inte kan gå åt andra hållet, det vill säga i klaspråk: att vi som varit med länge gärna lyssnar på nyare medlemmar men när nya inte vill ta till sig utav det vi har att säga utifrån nästan 20 år erfarenet -då blir det väldigt tråkigt.
Det är i alla fall så det känns och ingen annan kan säga att det är fel för att man upplevt situationer på det sättet.
Det ligger helt i vars individs tolkningar utifrån dennes persona och erfarenheter.
Alla har rätt att uttrycka sina åsikter.

Jag tycker inte vi kan jämföra oss med andra utan måste hela tiden utgå utifrån oss själva. För det är trist om vår klubb ska vara precis som alla andra klubbar, oavsett om det är kaninhoppning, ridsport eller hundsport eller what ever. Det är lätt att det blir lite "syjunta" i klubbarna och så vill väl vi inte ha det?


Kommentarer
Postat av: Linnea

sv: Jo det har du helt rätt i, dock har man ju en begränsad ekonomi när man är 15... ;)

Fast det hade inte lönat sig för Libra om dom hade haft lägre priser.



Snygg headern var! :D

2012-01-14 @ 18:46:42
URL: http://svartkanin.blogg.se/
Postat av: Sannalitens.se

Svar: Hehe okej, nä jag hade ingen olycka igår :) Nu är det helg istället och jag ska tävla :) Ska du göra något roligt i helgen? :) Kram!

2012-01-14 @ 18:48:48
URL: http://Sannalitens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0