My Little Pony Sea Shell

Sea Shell
 
 
Har skrivit om denna pony tidigare för drygt ett år sedan då jag hade Dagens Pony. Om ni vil läsa mer om ponierna som jag lägger upp nu så är det bara att gå in på juni, juli och agusti 2011 för att se alla Dagens Pony.
 
Jag upptäckte att hon gulnat lite på ena örat (mycket vanligt på Sea Shell) men nu vill jag trots allt inte sälja av fler loose ponier ur min samling utan det får va, jag har två stycken i samlingen son är NM som jag inte vill sälja trots allt. Gulnaden får jag sola bort nästa år, det kan ta upp till ett halvår men det går och det är viktigt att linda in resten av kroppen så den inte bleks! Hon fyller ju trots allt 30 nästa år och är ändå så otroligt fin med starka fina färger som inte riktigt framhävs på bilden!
 
Här komplett.
 
 
Jag blev verkligen ledsen när jag såg det men som tur är går det att göra något åt det även om det tar tid, så synd på en pony som henne som i övrigt känns som ny och olekt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde / Mamma och blivande fröken

Riktigt fin :).

Svar: Tackar :)
Night Flies

2012-07-17 @ 15:21:36
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Jenny

Fin pony, tycker de är sött sittandes! Går det att sola bort gulnader? Känns skumt om den lila färgen skulle komma tillbaka pga solen? ;o

Svar: Jag trodde först också att det bara gällde vita ponier för det är välkänt att vit plast i överlag som gulnats kan solas bort till kritvitt igen och det går verkligen fort! Men blåa och lila ponier tar ca 6 månader i bra svensk sol -så mkt tålamod och inlindande av övriga kroppen så går det! :)
Night Flies

2012-07-18 @ 12:13:12
URL: http://mymlplife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0