Paradise Estate Del: 1

Paradise Estate
 
1985-86
 
Pardisgården på svenska och är det största playsetet som någonsin gjorts. Full längd: 140 cm, bredd: 85 cm och höjd: 33 cm.
 
Äntligen har en stor dröm gått i uppfyllelse! Ett superfint och helt komplett PE är äntligen mitt! Trodde verkligen inte att detta skulle hända inom den närmaste framtiden så jag vill ge min styvfar Mats ett stort tack för att han köpte det åt mig i present :) Jag är oerhört tacksam.
Det är över 60 delar i form av möbler och små tillbehör.
För mer information om vilka tillbehör så rekommenderar jag att titta i G1 Collector Inventory boken -annars går det också bra att fråga mig också (vissa saker har de missat i boken).
Detta playset köpte jag av Washburn på Druvdalen, samma säljare som jag även köpte Megans Place av, se tidigare inlägg i bloggen om det.
Detta plasyet är altså helt olekt och har varit MIB.
 
Kartongen
 
Foldern
 
Story i foldern :)
 

 
Klistermärkena i huset
Bild 1 & 2: Megans & Mollys rum, Bild 3 & 4: köket, Bild 5 & 6:  baby rummet, Bild 7 & 8:
vardagsrummet
 







Massa massa fler bilder kommer på Paradise Estate inom kort! :D
 

Kommentarer
Postat av: Madde / Mamma och nybliven fröken

Så himla fint! Minns lyckan när jag fick den som barn. Köpte den i second hand och jag älskade den djupt.

Svar: Åh wow hade du den som liten gu va avis jag blir! har du det kvar? ja det var ruggigt dyrt även på den tiden.
Night Flies

2012-09-09 @ 21:31:14
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Jenny

Grattis till fint playset! Har också kanske ett på g - ett komplett som jag såg för ett år sen hos en jag känner väl.

Svar: Jaså med folder och allt? Om du vill stämma av alla tillbehör sen så kan du fråga mig för de har missat en del saker i boken
Night Flies

2012-09-09 @ 23:55:23
URL: http://mymlplife.blogg.se
Postat av: Jenny

Japp allt ska vara med men får se hur det blir. Jag är mer för ponies än playsets men skulle vara kul att ha ett pe. okej tack!

Svar: Åh va kul javisst är det det just PE är så fint, trodde inte att det skulle va så fint men när man väl ser det i verkligheten så blir man "kär" :)
Night Flies

2012-09-11 @ 22:20:10
URL: http://mymlplife.blogg.se
Postat av: Elisabet

Hej! Jag har en Paradise Estate inkl folder som jag ev tänkte sälja på Tradera och såg av en händelse din sida. Blev lite nyfiken på vad du fick ge för ditt ungefär?Elisabet

Svar: Hej Elisabet! Mitt PE är i väldigt bra skick Near Mint skulle jag säga vilket är nästan som nytt vilket gör att priset stiger en aning men ett komplett PE med alla tillbehör samt folder och kartong är väldigt svårt att hitta då man oftast hittar dem med några saker som saknas i synnerhet de allra minsta sakerna som bestick etc. de brukar dessutom vara lite blekta eller missfärgade. Jag fick ge 5000 kr för mitt men det skulle jag nog säga är ett överpris men det var dyrt redan på "sin tid" när det begav sig och ett helt komplett PE i gott skick bör man kunna lägga ett utrop på 1500kr och uppåt är rimligt i andra fall från 1000 kr och uppåt :) Jag har sett ett MIB PE på ebay en gång vilket fanns på "köp nu" för ungefär 3500 kr den försvann tyvärr direkt men ett MIB dvs oöppnat skulle man kanske rent av kunna få uppemot 5000 kr för däremot. Dock kan det vara svår sålt just pga att frakten är väldigt dyr oavsett vart man fraktar i från man får räkna med ca 500 kr extra bara där.
Night Flies

2015-02-01 @ 20:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0