Glasmontrar -perfekta till samlingar

Jag har länge funderat på hur man på allra bästa sätt skulle förvara sina ponier bortsett från det lilla ponyrum som jag har nu (och om man bortser från faktorer som svalt, mörkt etc).
Jag har skrivit en del om förvaring innan -vill nu veta mer om det så klicka in på Tutorial under kategorier här på bloggen så hittar ni det inlägget där :)
Min dröm är att ha glasmontrar. Dessa glasmontrar kommer från More.nu och kan fås specialdesignade så att man lätt kan se ponierna från alla håll dessutom är damminsläppet mindre än från vanliga skåp. Skåp med glasdörrar brukar annars kunna skymma ponysamlingen pga av ramar runt skåpdörrarna -de är snygga att förvara glas och porslin i men kanske mindre lämpade för ponysamlingar. Det finns enklare och billigare varianter av dessa att köpa på exempelvis Ikea här. Dock tycker jag också att det är snyggt med stilrena och enkla vägghyllor i vitt att ha ponierna på, precis så som den norska ponysamlaren My Little Pony Collection har gjort gär här.
 
 
 
Perfekt för playset -tänk att få en sådan sepecialdesignad till sitt Paradise Estate?
 
 
Bilderna är plockade från More.nu via google.
 
 
Hur förvarar ni era ponier?
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Blir inte ponyerna blekta i glasskåp etc? :s

Svar: Nej, inte om man har dem i ett rum utan fönster eller övertäckta fönster. Jag skriver om det i inlägget: om man bortser från faktorer som mörker och att det ska va svalt -det är givetvis väldigt viktigt att samlingsrummet med glasmontrar är ett sådant rum :) Många ponysamlare har tyvärr sina ponier fritt på hyllor i rum men icke förtäckta fönster :/
Night Flies

2013-01-22 @ 15:36:16
URL: http://svartkanin.blogg.se
Postat av: Linnea

sv: Joo, det går att klickerträna alla djur typ =) Tränar mina gerbiler och kaniner vilket går finfint!

Är det inte lättast att ha ponyerna i ett heltäckt skåp? Fast man vill nog att dom ska synas antar jag...
Kika på blocket.se för billigast pris kanske? ;)

Svar: Ja nu är de här speciella glasmontrar som är gjorda för känsliga objekt som på utställningar och sånt så de är bättre än heltäckta skåp du vet skåp släpper in en hel del damm! Dessa gör inte det men sen kostar de ju en slant också -nej billiga skåp är inget alternativ för mig
Night Flies

2013-01-22 @ 16:13:27
URL: http://svartkanin.blogg.se
Postat av: Jenny

Snygg glashylla den första var:) Tycker det är snyggt när man har sina ponies i en sån som är bara glas. Synd att dem är så små från ikea :/ Funderar på att köpa en sån till min takara-samling sen. (Och svaret på frågan) vet du redan, en högt skåp med glasdörrar frampå :)

Svar: Ja jag gillar nog mest den där tunna som man byger in i väggen skulle va helt sjukt snyggt :) Ja dina skåpdörrar är ju iaf utan ramar så att mans er samlingen bra :) Ja de på Ikea är för smala tycker jag
Night Flies

2013-01-22 @ 16:15:48
URL: http://mymlplife.blogg.se
Postat av: Retrophilia

Det där vore något för mitt framtida mlp-rum! Tack för tipset! Har detolf skåp från ikea nu men de är ju så små.

Svar: Jag vet jag säg att du hade den -ja jag tycker också att de är fär små. Ja verkligen dne dagen man har massa pengar så :D det vore något hihi
Night Flies

2013-01-22 @ 16:18:50
URL: http://www.retrophilia.se
Postat av: Linnzy

Just ikeas Detolf har jag funderat på länge till mina dockor.... men jag vill gärna ha lite "luft" mellan mina dockor och alltså inte att de ska stå och trängas... Jag har räknat max 5 -8 dockor på varje hyllplan, dock då lär det bli många skåp....

Å andra sidan skulle jag mest vilja ha mina samlardockor och OOAK's där...till mina älvor och mermaids vill jag ha något mera speciellt....

Till sjöjungfruarna, något i stil med glasmontern hade kunnat funka....bygga upp en liten lagun (det eller ett gammal akvarium hahaha)

Jaja..drömma kan man ju...

Svar: jag vet drömma ska man ju alltid göra :)
Night Flies

2013-01-22 @ 22:25:45
URL: http://diabetict1.blogspot.com
Postat av: Allis (Fizzy)

Förvarar mina ponies i återförslutbara plastpåsar i lådor så att de inte ska bli blekta eller skräpiga. Känns dock tråkigt att inte ha dem på display. Skulle vara häftigt att ha dem i glasskåp i ett rum särkilt för dem.

Svar: ja verkligen! tänk dock på att byta ut påsarna ca en gång per år då plasten i påsarna bryts ner snabbare lägg gärna upp en bild vore kul att se ändå :)
Night Flies

2013-01-27 @ 19:33:14
URL: http://fizzy-mlp.blogspot.se/
Postat av: Allis (Fizzy)

Ja jag märkte det att påsarna plötsligt fick hål efter ett år. Bra idé! det kanske blir mitt nästa blogg-inlägg :)

2013-01-29 @ 11:20:48
URL: http://fizzy-mlp.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0