Mitt My Little Pony Samlande: MOC-Eran

 
Mina första loose ponier jag behöll är antingen Shady eller Starflower, de kom väldigt tätt inpå så vilket fall som helst kan jag nog räkna in dem båda.
 
Shady -Saknar fortfarande puffy sticker till henne!
 
 
Starflower -saknar puffy sticker till henne med.
 
Min första MOC köpt i april 2010
 
Windy på belgiskt kort -som ni ser är tillbehören lite annorlunda dvs star brushen och ribbon är gul och borsten regnbågsmärket samt att ingen comb följde med.
 
Jag förde en diskussion med whirley om att skaffa mig en mer strukturerad plan i mitt samlande och jag kom fram till att jag bara ville samla på de ponier som hade rymd-, romantic -och tropical-tema samt några klassiker som Firefly och Applejack mfl. Jag kunde även tänka mig att köpa ponier eller playset som var helt kompletta och mint, detta har skett väldigt sällan men gjort att jag ibland även där gjort några missar.
Just nu har jag 14 st ponier som inte är kompletta. Jag har två stycken ponier loose som inte är mint utan near mint men som kostat mig alldeles för mycket pengar och fortfarande är kanonfina för att jag skulle vilja sälja dem, dessutom är de sällsynta och dyra som MIB/MIP och det är Tux n' Tails och Baby Ribbon.  
 
Baby Ribbon Komplett och Near Mint -har för  mig att hon har en ojämnhet i ena kindrosen. Bara hennes puffy sticker kostade runt 350 kr!
 
Min Tux n' Tails tillhör ändå en av mina stora stoltheter i samlingen förrutom en liten ojämnhet i ena kindrosen så är han som ny och bara helt perfekt. Tyvärr kostade han mig mer än vad han är värd i en hetsbudgivning på ebay men så är det att vara samlare ibland ger man alldeles för mycket för något som man sedan absolut inte kan vara beredd på att få tillbaka vid en eventuell försäljning.
 
De två stora stoltheterna i loose samlingen
 
Cascade mint och det gröna vattenfallet komplett!
 
Mint Ice Crystal MINT! Saknar bara puffy sticker åt honom. Peppar, peppar för Ice Crystal brukar också vara en pony som drabbas av ålderns tand.
 
 
 
Jag har inte varit kräsen med förpackningarna och många av mina MOC/MIB är mer eller mindre tilltygade. Jag tycker inte det gör så mycket då det viktigaste för mig är att ponyn är mint.
Jag har runt 10 st som är lite värre än de andra som: Sports Time (sprucken bubbla), Baby Blossom (Gulnad bubbla), Sweet Notes (gulnad Bubbla), Baby Katie (sprucken bubbla), Painting Time (sprucken bubbla m m) och sen några med ganska knögliga kort samt Baby Count-a-Lot som fått en gulnad under halsen pga tejpen/limmet som sitter runt huvudet (tyvärr ett vanligt problem hos vita MOC ponier).
 
Jag tycker dock inte att sprucken bubbla gör så mycket då PVC-plasten får en chans att andas då den avsöndrar mjukgörande hela tiden och det finns absolut inget som tyder på att ponyplasten skulle ta skada av en sprucken bubbla så länge som man håller den i dammfri miljö (så gott det går).
 
 
 
Sweet Notes med aning gulnad bubbla å andra sidan finns det än så länge inget som tyder på att ponierna tagit skada av gulnad bubbla.
 
Jag går in på det mer i mitt nästa inlägg om mitt MLP samlande.
 Vad som fanns i paketet kommer också snart inom kort :)
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Va fin ponny nr 2 är!

sv: Kul med kull! Vill se bilder sen när dom föds! =D
Joo, har sett bild på alla dina hinder längre ner, dom äldre modellerna ser ju mer coola och unika ut ;)

Svar: Ja jag kommer lägga upp bilder alltid kul med kaninbäbisar ju :DJa de äldre hindermodellerna var mer detaljerade.
Tack ja Starflower är verkligen jättefin :)
Night Flies

2013-01-17 @ 17:10:58
URL: http://svartkanin.blogg.se
Postat av: Tove K

Sv: Åh, tack så mycket! (:

2013-01-17 @ 19:47:22
URL: http://tovenm.blogg.se/
Postat av: Linnzy

[svar] Ja det är jag som är Linnzy på Druvdalen...Jag vet faktiskt inte hur det funkar med boglovin riktigt...

*************************

Shady var en av mina favoriter när jag var liten...."Hon" fick alltid vara pappa när jag lekte, jag tror att det beror på solglasögonen....tror jag tyckte det var typiskt pojkigt eller nåt haha...

Svar: Aha okej :)
Night Flies

2013-01-17 @ 21:20:16
URL: http://diabetict1.blogspot.com
Postat av: Linnzy

Hmm...I see....ska ha lagt till dej nu om jag gjort rätt :)

Svar: Japp det stämmer och jag har lagt till dig med nu :)
Night Flies

2013-01-17 @ 21:58:54
URL: http://diabetict1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0