tång caviar

För er som inte vet vad det är så är det alltså vegetarisk kaviar gjort på tång! Dessa är de enda som jag känner till i butik men det ska finnas fler sorter. Efter som att jag är vegetarian så vill jag rekommendera alla till detta som ett alternativ för att inte stödja fiskeindustrin och alla de gifter som nu finns i fisken. Tång är ett utmärkt alternativ -de säger att det smakar som vanlig inte vet jag då jag aldrig ätit vanlig kaviar.
Den röda (som inte är så röd som på bilden) har en liten smak av dill. Jag har hört ryktem om att just Domstein skulle ha gott i konkurs men idag lugnade dem mig på Ica Kvantum med att säga att detta inte var sant och försäljningen istället gått uppåt för att folk blivit mer och mer medvetna om detta. :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Tufft att vara vegetarian! =D
En liten fråga bara, hur klarar du dig utan grillat på sommaren?

sv: Jaa det tycker jag verkligen att du ska göra! Rida är såå kul =)

Svar: Oj det finns ju så mycket annat att grilla spm parikor sojakrov, hallomi, champinjoner med mera men sen kan jag erkänna att vi grillar väldigt sällan -den kulturen finns inte så mycket i vår släkt, i Spanien använde man mest grillen till paella och långkoks gryto och allt det kan man göra vegetariskt och jag har ju aldrig ätit kött så jag saknar ju det inte heller såklart :)
Night Flies

2013-01-26 @ 14:40:35
URL: http://svartkanin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0