att sälja loose ponier

Här kommer en liten fortsättning på att sälja loose ponier.
 
 Skriv så mycket som möjligt i er objektbeskrivning och stapla upp allt efter kropp, symboler, ögon samt man och svans. Sitt och ögna igenom ponyn noga och ta en massa bilder så att det finns bilder på båda sidor av ponyn och för att belysa eventuella fel.
Ange gärna även i beskrivningen hur ni har förvarat ponyn.
 
Glöm inte att hålla god kontakt med din köpare och tala om när du skickat paketet. 
Skicka gärna med en liten lapp till köparen, det brukar uppskattas :)
 
Jag tyckte det va kul att sälja och kollade på Bukowskis för att hela tiden förbättra mig själv som säljare genom att exempelvis även sälja andra saker för att lära mig beskriva olika sortes objekt, ta reda på fakta om dem och möta kunder -det va verkligen superkul.
Ja hade som måtto att kunden alltid har rätt och jag kände verkligen stor glädje och kärlek till det jag gjorde. Jag vet att folks åsikter går i sär där om detta men jag har väl också kanske haft extrem tur som bara haft helt underbra köpare men sen kan det också va så för att jag helt sonika gick in med den inställningen -för jag tycker att service är viktigt och uppskattar det otroligt mycket själv. Jag var noga med att hela tiden upprätthålla en god kontakt med köparna och skicka med trevliga brev samt små presenter till dem.
Nu var det länge sen jag sålde något, säkert typ ett år sen nu men allt det här var något som jag blev bättre och bättre på med tiden och lärde mig också mycket av storsäljare på ebay där konkurrensen bland säljarna är stentuff.
 
I nästa inlägg tänkte jag ge lite tips om hur man ska packa en loose pony i form av en bildserie. 
Sedan tänkte jag även gå in lite på hur man kan göra upp ifall något gått snett. Samt även ta upp lite angående
MOC och MIB marknaden idag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma och lärare ★

Kul information :)

Svar: tack :) det kommer som sagt var fler inlägg om detta då det är ett stort ämne :)
Night Flies

2013-03-15 @ 20:55:41
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Linna

så himla skoj att läsa dina inlägg. keep up the good work ^^

kram!

Svar: aww tack :) Jag har inte skrivit på ett tag nu ska ta itu med det kommande inläggen inom kort :)
Night Flies

2013-03-19 @ 10:54:21
URL: http://www.fairydiary.blogg.se
Postat av: Matilda

SV: Tyvärr passade inte skorna som de skulle och därför blev det som det blev :(

2013-03-19 @ 22:16:02
URL: http://missbuttercup.blogg.se
Postat av: Matilda

SV: Är just det jag försökte visa med mitt inlägg, det dyraste behöver inte alltid vara det finaste :) Det är totalsumman som står i rutorna men jag håller med dig om att det blev lite otydligt på bilden :)

2013-03-22 @ 21:12:39
URL: http://missbuttercup.blogg.se
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma och lärare ★

Hej! Såg att du avslutat FB men har hittat en ponny jag hittade på loppis 2004 vet inte vad hon heter. Hittade henne idag igen då hon varit försvunnen. Vill du hjälpa mig med namnet? :)

Svar: Absolut! Va kul! Bring it on! :D det är en G3:a iaf om den är från 2004. Ja jag tog bort fb för att det tog mycket tid och energi dessutom hade jag inte så mycket kontakt med de flesta av dem där vilket var mitt syfte med fb från början -att hålla kontakt med de som bodde utomlands etc men mest har jag bara ödslat tid där och haft kontakt med folk som mest tyvärr bråkat så jag tappade musten helt över fb och bestämde mig för att en gång för alla bara stänga ner vilket va väldigt skönt :)
Night Flies

2013-03-25 @ 19:22:37
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0