hello

Jag håller på för fullt här och ordnar med allt som ska ordnas och tiden går så fort och det känns som att jag aldrig hinner med någonting! Just idag är en sån här dag då man bara känner sig väldigt sliten och naturligtvis ska grannen komma över just då, när man vandrar omkring i mjukisbyxor, stripigt hår, osminkad och katten precis kräks på golvet. Ja, det är precis som att det är en lag, då ska det plinga på dörren -alltid! Det slår aldrig fel!
 
Jag ligger lite lågt på pony fronten just nu. Jag har inga ponier på gång direkt och det finns inga direkta "wow den vill jag ha!" ute just nu heller.
 
Jag håller också på och skriver ihop lite om vad man kan tänka på när man köper loose ponier och eventuellt också säljer. Jag har skrivit lite om det tidigare men tycker det är bra att ta upp det igen. Det börjar onekligen ändå klias i fingrarna på pony-fronten så kanske man ska gå på nån loppis? Igår lämnade jag in en massa saker till röda korset och då passade jag på att spana efter ponisar men hittade inga.
Annars måste jag få undan en massa plugg och sen sitter jag och skriver på något lite då och då men det är ganska hemligt för det här är första gången som jag säger något om det och kanske det inte blir något av det heller.
Vad ska ni göra en dag som denna?
 
Jag hittade den här bilden på google och sånt här gör mig upprörd! Folk som slänger ponier ner i en låda huller om buller på varandra eller i en hög som denna?! :o Snacka om att förstöra ponisarna totalt! Deras lockar och för att inte tala om hur stessad plasten blir och hur fort den bryts ner av denna behandling!
Lova mig att ni inte gör så här med era ponier.
Man vill bara komma och rädda dem.
 
Bild: från google -hemskt! En TAF Buttons dessutom ahhh!
 
Här är länken för att komma till artikeln där det bland annat står hur mycket hennes samling är värd -Well, jag skulle nog säga att efter den här behandlingen är den definitivt inte värd 31 000 dollar!
 
 
http://www.huffingtonpost.com/2012/03/23/sarah-butler-my-little-pony_n_1375193.html
 
Detta är alltså INTE min bild och/eller mina ponisar!
 

Kommentarer
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma och lärare ★

Vissa är inte rädda om sina saker :/

Svar: Nej verkligen inte
Night Flies

2013-03-13 @ 15:51:31
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Linna

men ååå.. så där gjorde jag inte ens när jag var liten med mina ponnies!!! Okej jag har inte köpt min hylla än men shit!! hur kan man lägga pengar på nåt och sen bara lägga det så där??? Vi räddar dem nuuu! undrar om hon gör så med allt hon köper??

fy tusan!

jag vill med gå på loppis och hitta ponnies. blev så glad när jag hittade surprise sist och hittade även g3 hästar men köpte de inte. ångrar det nu för känner nog att jag vill ha de med horn och vingar i alla fall ;) kul med några i alla varianter.. utom 3.5 ..de kan jag bara tänka mig att rädda för att vara snäll och sen ge bort..

oookej en hel novell nu, men i alla fall ! ;D

kram på dig!

Svar: Oj hitta du Surprise? Grattis! Ja, jag och Whirley sprang på massa massa loppisar för förra sommarn och hittade inte många G1:or mest, som du säger G3:or och dem köpte hon, hände att jag köpte nån någon gång men sålde dem sedan. De vanligaste G1:orna som vi hitta va Peachy och Pony Bride och hon hittade också en Surprise men en gång hittade jag en mint Sugar Apple! Det är nog mitt största fynd någonsin :)
ha ha ja jag vet vi får åka dit på pony-rescue hi hi

kul att du ska få hem en ponyhylla sen den måste du lägga upp bild på sen :D

kram
Bella
Night Flies

2013-03-13 @ 22:13:28
URL: http://www.fairydiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0